fredag den 14. juni 2013

Barnedåbskage og nyt job alt sammen på en helt almindelig fredag

Som overskriften antyder har jeg i dag fået et job. Det er på AOF vestegnen og grunden til at jeg fortæller om det herinde er, at det er som lærer på et cupcake kursus. 4 gange det kommende efterår, og så kan man jo ikke andet end at blive i utroligt godt humør. 

Derudover har jeg fået dagen til at gå med at lave en barnedåbskage jeg her vil dele billeder af. 
Den er lavet på den chokoladekageopskrift jeg har delt i bloggen om jagten på den perfekte chokoladekage.

Inden i den er der en blåbær/hvidchokolade creme inspireret af Mette Blomsterberg, jeg har fundet på flere kageblogs og med god grund den er meget velsmagende. 







Blåbær sylt
300 gram blåbær frost
1/2 vaniljestang 
125 gram sukker 
kogt sammen med saften af en lime. Afkøles herefter i køleskab i nogle timer 
hvid chokoladecreme 
1/2 liter piskefløde 
200 gram hvid chokolade. 
4 blade husblas
Læg husblas i blød i 1/2 liter vand i en halv times tid. 
Hak den hvide chokolade 
Varm derefter piskefløden op til 80 grader. Hæld fløden over den hakkede hvide chokolade, ligesom når du laver ganache. Rør blandningen til den er blank, tilsæt herefter husblassen, du vrider godt for vand. Dæk herefter skålen med den hvide chokolade creme med film, helt ned til overfladen af chokoladen, så der ikke dannes kondens. Cremen afkøles ligesom blåbærsylten til den er helt kold. 
Når den rette konsistens er opnået piskes chokoladen let og luftig, og langsomt tilsættes den kolde blåbær sylt, mens der forsat piskes. Dette bliver til en himmelsk kagecreme. 


Kagen i dag er betrukket med en 1/3 sukkerdej 2/3 overtræksmarcipan og det var en meget taknemmelig masse at arbejde med.
Jeg bruge nordbaks sukkerdej, jeg også har omtalte i bloggen om fondant.


Her er et nærbillede af sukkerblomsterne og kagens "fondant/marcipan" låg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar