onsdag den 5. juni 2013

Swiss Meringue Buttercream Frosting

Martha Stewart's Swiss Meringue Buttercream Frosting

 



Du skal bruge:
2,5 pasteuriseret æggehvide 
100 gram sukker 
225 gram usaltet blødt smør







  
Jeg har i flere år med stor glæde benyttet mig af Frk Cupcakes blog. Den har hjulpet mig gennem flere kriser i køkkenet. Det er fra den blog jeg har denne vidunderlige opskrift jeg vil dele med jer. http://frkcupcake.blogspot.dk/


Fremgangsmåde: 

  • Pisk æggehvider og sukker over vandbad med et almindeligt piskeris, til sukkeret er opløst. Hæld først sukker i skålen derefter æggehviderne. Det tager ca 3 minutter. Varmen gør det meste af arbejdet for dig, men det er vigtigt at du hele tiden rører i massen.
  • Tag skålen af vandbadet og pisk i ca 8-10 minutter - æggehviderne skal være kølet helt af(Det er at foretrække at gøre dette i en røremaskine) 
  • Tilsæt det bløde smør lidt efter lidt under stadig piskningNår grundmassen er kørt til en luftig masse kan der tilsættes smagsessens. Jeg plejer at bruge instant pulver chai med vanilje, samt en spsk mørk rom. Det gør underværker for smagen. Husk at det er muligt at koge den mørke rom af inden man hælder den i frostingen, på den måde fordamper alkoholen. 
Det er muligt at tilsætte smeltet chokolade, pulverkaffer, vaniljesukker, knuste kiks, nødder og chokoladestykker. Med sidstnævnte kategori skal man dog være opmærksom på at det kan være svært at få disse ud gennem tyllen, når man skal sprøjte frostingen på sin kage.

OBS: Frostingen kan begynde at skille når smøret røres i.. pisk blot videre indtil frostingen bliver glat igen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar